09.00-18.30
Ankara
Bordrolardan, personel özlük yönetimlerine dek tek yerden yönetin
caniasERP Personel Yönetimi – Personnel Management (HCM) modülü, personel verileri, bordrolama, işe alım, organizasyon yönetimi, idari işler, tazminat hesaplama ve vardiya planlama gibi personellerle ilişkili temel süreçlerin yönetilmesini sağlar.
Özellikler
A) Organizasyon Yönetimi
B) Özlük Yönetimi
C) İşe Alım
D) Bordro Yönetimi
E) Rapor Sihirbazı
Özellikler Hakkında Detaylı Bilgi
1) Özlük Yönetimi
Kadro Tanımları, Kadro Talepleri, Organizasyon Şemaları ve İş Tanımları sistem üzerinde takip edilebilmektedir. caniasERP üzerinde istenildiği kadar firma, tesis ve işyeri personeli takip edilebilmektedir. Departman, görev ve kadro tanımları firma ve/veya tesis bazında yapılabilir ve sicil kartları ile ilişkilendirilebilirler. Kadro tanımları uygulamasında; geçerli norm kadro sayıları, kadro statüleri, ücret aralıkları, standart ödemeler kayıt altına alınabilir. Kadroda yer alan personeller ve boş kadrolar listelenebilir. İlgili kadro tanımı için geçerli olan; idari, teknik, proje yöneticileri ve raporladığı yöneticilere ait kadro tanımları da sistem üzerinde yapılabilmektedir. Kadro talepleri sistemde oluşturulup onaya sunulabilmektedir. Organizasyon Şemaları, tesis bazında ve geçerlilik tarihleri ile oluşturulabilir, ağaç veya diyagram olarak takip edilebilir. Sicil kartındaki yöneticiler, oluşturulan organizasyon şemasından veya kadro tanımlarındaki yönetici bilgilerinden doldurulabilmektedir. Sistem üzerinden farklı tiplerde organizasyon şemaları hazırlanabilmektedir. İş tanımları için gerekli nitelikler, adayların ya da çalışanların alması gereken eğitimler, öğrenim bilgileri, yabancı dil bilgileri, görev ve sorumluluklar tanımlanabilir, kadro tanımları ile iş tanımları ilişkilendirilebilir.
2 İşe Alım / İşten Çıkış
Personel Yönetimi modülünün önemli bir parçası, işe alım ve işten çıkış süreçlerinin kolaylıkla yönetilebilmesidir. İşten ayrılma süreçlerinde sicil kartları sistemde, eski personel olarak korunur. Personel ileriki bir dönemde yeniden çalışmaya başladığı durumda, eski sicil kartındaki bilgiler yeni karta taşınabilir veya eski sicil kartı ile devam edilebilir, böylelikle hızlı bir şekilde işe alım gerçekleştirilebilir. İşten çıkış sürecinde personele zimmetlenen demirbaş statüleri, açık taksitli borç ödemeleri için kontrol sağlanır. Ayrıca işten çıkış durumunda, ilgili bordroya kalan izin ücreti otomatik olarak yansıtılabilir, varsa kıdem ve ihbar tazminatları hesaplanarak bordroya aktarılabilir. Firmalar arası transfer, tek işlem ile gerçekleştirilebilir ve aynı sicil kartı üzerinden devam edilebilir. Personel seçme projelerinde; proje seviyeleri, maliyetleri, ihtiyaçları, duyuruları, başvuruları, görüşmeleri ve sınavları organize edilebilir. Modül üzerinden proje için gerekli personel ihtiyaçları kadro tanım veya kadro taleplerinden oluşturulabilir, duyuru ve masrafları kayıt altına alınabilir. Proje için başvurular çalışan personellerden, eski personellerden veya CV bankası üzerinden oluşturulabilir, başvuru yapan adaylara posta veya e-posta yolu ile geri dönüş sağlanabilir, test ve sınavları sistem üzerinden takip edilebilir. CV (Özgeçmiş) Bankası uygulaması ile adaya ait genel bilgiler, tecrübeler, dil bilgisi, eğitim, öğrenim gibi detaylı bilgiler kayıt altında tutulabilir, özgeçmişe resim ve doküman eklenebilir ve adaya sunulan teklif ve kararlar kayıt edilebilir. Böylece oluşan CV bankasında istenilen kriterlere uygun arama yapılabilir. İşe alım işleminde, CV bankasından seçilen özgeçmiş üzerindeki bilgiler otomatik olarak sicil kartına taşınabilir. Ayrıca dış ortamlarda hazırlanan özgeçmişlerin XML formatı ile sisteme aktarılması da mümkündür.
3) Rapor Sihirbazı
İnsan kaynaklarına konu olan tüm süreçlerin kolay raporlanabilmesi, şirketler için oldukça kritik bir konudur. Günlük, periyodik veya münferit rapor ihtiyaçları, insan kaynakları departmanı çalışanlarının oldukça vaktini almakta, rapor hazırlama süreçlerinde bazen diğer kullanıcılara ihtiyaç doğurmaktadır. İnsan Kaynakları Yönetimi modülündeki rapor tasarımı oluşturma ve raporlama uygulamaları ile bu süreçler kolayca yönetilebilir. Rapor sihirbazı ile farklı rapor gruplarında raporlar tasarlanabilir, kayıt altına alınabilir ve her ihtiyaç olduğunda çalıştırılabilir. Raporlarda kullanılan arama kriterleri, kullanıcı bazında kayıt altına alınabilir ve sonraki raporlamalarda yeniden kullanılabilir. Hazırlanan raporlar CSV, PDF, Excel, txt gibi formatlarda alınabilir.
4) Entegrasyon
Personel Yönetimi modülü, ERP sisteminin çeşitli noktaları ile bütünleşik çalışmaktadır. Modül üzerinde hesaplanan bordrolar, Muhasebe Yönetim modülü entegrasyonu sayesinde tek tuş ile muhasebeleştirilebilmektedir. Muhasebe kayıtları oluşturulurken, Maliyet Merkezleri, Maliyet Objeleri veya Projeler bazında dağılım yapılabilir. Yine hesaplanan bordroların, Muhtasar Beyanname’ ye aktarımı sistem üzerinde kolaylıkla gerçekleştirilebilir. Zimmetleme işlemlerinde Sabit Kıymetler modülü entegrasyonu mümkündür. Personel Yönetimi kapsamında Sicil kartları ve CV bankası uygulamaları Doküman Yönetimi modülü ile bütünleşik çalışır ve ilgili belgeler sistemde takip edilebilir. Ayrıca İş Süreçleri Yönetimi modülü ile uygulamalarda iş süreçlerini yönetmek mümkündür.